Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a veszpremikamara.hu honlap a felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmaz. A honlap használatával Ön a tájékoztatást tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

Kamarai delegáció Párizsban – iparági trendek nyomában az EQUIP AUTO-n, a Supply Chain Eventen és a Valeo-nál

2025. október 20.

A Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara és a Bakony-Balaton Mechatronikai és Járműipari Klaszter közös szervezésében valósult meg 2025. október 14–16. között az a párizsi szakmai tanulmányút, amely során a résztvevők betekintést nyertek a francia piac sajátosságaiba, valamint az autóipar, a járműtechnológia és az ellátási lánc legújabb trendjeire fókuszáltan szakmai programokon vettek részt.

A 15 főből álló delegáció a klaszter tagvállalataiból, valamint feldolgozóipari, autóipari, fémipari és logisztikai cégek képviselőiből állt, akik első kézből ismerkedhettek meg az iparág legfrissebb innovációival.

A program a párizsi magyar nagykövetség Külgazdasági és Kereskedelmi Szolgálatán vette kezdetét, ahol Mogyorósi Bálint külgazdasági attasé és Faházi Benedek közigazgatási ösztöndíjas munkatárs mutatták be a francia gazdaság helyzetét, különös tekintettel azokra a tendenciákra és iparági fejleményekre, amelyek meghatározzák az autóipar és a kapcsolódó beszállítói láncok működését.

A résztvevők az előadás során megerősítést kaptak a francia piac jelenlegi törékeny helyzetéről, amelynek gyökerei 2020-as világjárványig nyúlnak vissza. Szó esett a „France Relance” elnevezésű gazdaságélénkítő programról, melyben szerepeltek beruházási támogatások, adókedvezmények és innovációs projektek finanszírozásai, ami rövid távon segítette a gazdaság újraindítását, de hosszú távon jelentős állami kiadást és növekvő államadósságot eredményezett. Ehhez társult az is, hogy Franciaország az utóbbi években erőteljes piacvédelmi politikát folytatott. Jelenleg az ország kormány- és gazdasági válsággal küzd: a politikai instabilitás, a gyakori kormányválságok nehezítik a döntéshozatalt, miközben az infláció, az energiaárak emelkedése és a globális gazdasági lassulás fokozza a társadalmi és gazdasági nyomást.

Az autóipar területén is jelentős visszaesés figyelhető meg, ami elsősorban a kínai autógyártók előretörésének és a francia kormány piacvédelmi intézkedéseinek köszönhető. Ugyanakkor fejlődés figyelhető meg, mely különösen a zöld átállás és az elektromobilitás területén zajló fejlesztéseket érinti és kooperációs lehetőségeket jelenthetnek a magyar vállalkozások számára is. Kiemelte, hogy Franciaország az európai autóipar egyik innovációs központja, ahol a digitalizáció, az energiatakarékosság és az autonóm járműfejlesztés egyre hangsúlyosabb szerepet kap. A külpiacra lépést azonban nyelvi, jogszabályi, engedélyeztetési és adózási szabályok is nehezíthetik. 

A háromnapos út központi eleme a Paris Expo Porte de Versailles kiállítóterületen  megrendezett EQUIP AUTO Paris és a Supply Chain Event nemzetközi szakkiállítás volt, amely az autóipar, az alkatrészgyártás és a logisztikai szektor egyik legjelentősebb európai találkozója.

Az  Equip Auto 2025 eseményen több mint 1400 kiállító és több tízezer szakmai látogató vett részt, bemutatva az ágazatot formáló új technológiákat az elektromobilitást, az önvezető járműrendszereket, a digitalizált szervizmegoldásokat és a fenntartható logisztikai innovációkat. A szakmai előadások és B2B tárgyalási lehetőségek mellett alkalom adódott a legújabb járművek és technológiák kipróbálására is az ún. szabadtéri teszt-zónában.

A Supply Chain Event szakkiállítás fókuszában a legújabb informatikai megoldások és technológiai trendek bemutatása állt a logisztika és ellátási lánc menedzsment területén. A rendezvény kiemelt figyelmet fordított a mesterséges intelligenciára, az automatizálásra és a fenntartható logisztikai technológiákra.

A program részeként a csoport megtekintette a le Défilé Renault – the Carwalk nevű bemutatótermet is, ami egyszerre szolgál interaktív élményközpontként és kiállítási térként. A látogatók megismerhették a Renault márka történetét, jövőbeli modelljeit és innovációit.

A szakmai út harmadik napján a Veszprém Vármegyei tekintetben is kiemelkedő vállalati szereplőként jelenlévő, párizsi székhelyű Valeo cégnél vett részt a csoport céglátogatáson, ahol Benoist Fleury, a vállalat vezető fejlesztőmérnöke ismertette a Valeo legújabb innovációit.  A nemzetközi gépjármű-alkatrész- és ­technológiai beszállító vállalat ismertetése során bemutatásra kerültek a 2024-es átalakítás során létrejött vállalati divíziók (Valeo Brain Division, Valeo Power Division, Valeo Light Division), a világpiaci részesedés és megjelenés (Észak-Amerika, Európa & Afrika, Ázsia), majd kiemelten a Valeo Brain Division fő irányelveiről esett szó, melyben a járművek egyre inkább nem csak mechanikai, hanem szoftver‐ és elektronikai architektúrára épülnek. Ezen belül két nagy pillér: a vezető‐automatizálás (autonóm, részben autonóm vezetés, ADAS) és a belső utastéri élmény (intelligens érzékelés, kényelmi rendszerek, HMI – human-machine interface) áll a fókuszban. 

A vezető-automatizálás területén a Brain Division érzékelőket (kamera, radar, LiDAR, ultrahang), irányítási egységeket (vezérlő-egységek, domain controller, központi számítástechnika) és szoftveres megoldásokat (algoritmusok, mesterséges intelligencia) fejleszt. A belső élmény területén hangsúlyosan jelen vannak vezető-monitorozó kamerarendszerek, kabinérzékelők, kényelmi és infotainment modulok. A technológiák közelebb hozzák az autonóm és az élményalapú utazást azzal a céllal, hogy a jármű ne csak „közlekedési eszköz” legyen, hanem felhasználói élményt kínáló tér is egyben.

A bemutatóban ugyanakkor elhangzott, hogy az SDV (Software Defined Vehicle) koncepció megvalósítása sok kihívással járhat akár a szoftverbiztonság, adatvédelem, funkciók validálása, akár az autógyártók integrálása tekintetében. A vállalat több, mint 60 autógyártóval működik együtt: a régi, jól ismert gyártókon túl már új, tisztán elektromos mobilitási márkákkal és autonóm‐mobilitási szereplőkkel is. Magyarország (Veszprém) is megjelenik az „Industrial” kategóriában, ami azt mutatja, hogy a magyar ipari bázis is része a globális gyártási hálózatnak.

A bemutatóteremben a technológiai fejlesztések (kamerák, radarok, LiDAR-érzékelők – például a SCALA) testközelből is megtekinthetővé váltak (demo autók, videófalak, műhely-eszközök, termék-makettek), majd bemutató járművön a belső utastéri rendszereket próbálhatták ki a résztvevők. A látogatás során Elise Bunouf, a vállalat tesztmérnöke bemutatta az új Assist XR rendszert is, amely baleset esetén a jármű kamerái és szenzorai segítségével valós időben elemzi az ütközés körülményeit és a sérültek állapotát. A fejlesztés célja, hogy a mesterséges intelligencia támogatásával gyorsítsa a vészhelyzeti reakcióidőt és növelje a közúti biztonságot.

A program lehetőséget adott arra, hogy a régió vállalkozásai első kézből tapasztalják meg az iparági technológiai változásokat, új kapcsolatokat építsenek, és inspirációt merítsenek a nemzetközi innovációkból. A kamarai és klaszteregyüttműködés hozzájárul ahhoz, hogy a veszprémi és térségi vállalkozások erősítsék versenyképességüket, és nyitottabbá váljanak az exportpiacok és új technológiai irányok felé.

 

A rendezvény Magyarország Kormánya és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara "Szövetségben a Vállalkozókkal" című megállapodása és az ahhoz kapcsolódó Vállalkozásfejlesztés Program keretében, a Veszprém Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében valósult meg.

  • 2025.10.14-16. - VFP Párizs - Szakmai út